2024 рік став для CS періодом комплексного зростання та важливих досягнень. Компанія успішно реалізувала масштабні проєкти з модернізації банківського сектору України, розширила міжнародну присутність у Молдові та Узбекистані, представила нові технологічні рішення та посилила соціальні ініціативи.
Підтримка трансформації фінансової галузі України
CS продовжує зміцнювати свої позиції як ключовий технологічний партнер банківського сектору України. Сьогодні продуктами компанії користуються 62% банків країни, включаючи 10 з 15 системно важливих банків. Ця висока довіра накладає на нас особливу відповідальність у забезпеченні стабільної роботи фінансової системи країни.
Успішний запуск миттєвих платежів
Одним із найважливіших проєктів року стала підготовка банківського сектору до впровадження системи миттєвих платежів у рамках оновленої версії СЕП-4.1. CS успішно розробила та впровадила технологічне рішення, що дозволило банкам-клієнтам першими в країні розпочати роботу з миттєвими платежами. На сьогодні п'ять із десяти банків, які вже працюють з системою миттєвих переказів, використовують рішення CS.
Адаптація до європейських стандартів
У процесі гармонізації українського банківського сектору з нормами ЄС компанія CS забезпечує комплексну технологічну підтримку змін у банківському програмному забезпеченні. Важливою складовою цієї роботи є постійна взаємодія з Національним банком України та банками-партнерами для знаходження оптимальних технологічних рішень.
Протягом 2024 року команда CS провела дев’ять зустрічей з представниками банків щодо впровадження Кредитного реєстру 2.0, розробила та впровадила рішення для роботи з новою структурою капіталу згідно з вимогами НБУ, продовжила роботу над підтримкою міжнародного стандарту SWIFT ISO20022 та стала членом асоціації УкрСВІФТ.
Такий проактивний підхід до модернізації банківських систем дозволяє партнерам компанії вчасно та ефективно відповідати на нові регуляторні вимоги.
Розвиток фронт-офісних систем
У 2024 році значну увагу приділено розширенню можливостей фронт-офісних рішень CS: інтернет-банкінгу iFOBS, мобільного банкінгу iFOBS.Mobile, інтеграційної платформи CFRONT та інших.
Серед ключових впроваджень — перехід на новий центр сертифікації ключів та реалізація модуля роботи з платіжними інструкціями (вимогами) у системі ДБО iFOBS для корпоративних клієнтів Державного експортно-імпортного банку України. Відбувся запуск нових проєктів «Картка валютного контракту», «Торгова платформа», системи моніторингу продуктивності інтернет-банкінгу в ОТП Банку.
Крім цього, в 2024 році було здійснено індивідуальну реалізацію функціональності «Асинхронна виписка» для Кредобанку, проєкти «Мультикористувач» і SOFToken для Банку Львів, упроваджено модуль електронного документообігу між банком і клієнтами в Банку інвестицій та заощаджень.
Особливу увагу приділено підтримці державних програм. У Банку Глобус успішно реалізовано карткові проєкти для «єВідновлення», «єКнига», «єВетеран» та програми «Національний кешбек».
Дедалі більше банків здійснюють перехід на нову web-версію iFOBS для корпоративних клієнтів, що забезпечує користувачам сучасний інтерфейс та розширені можливості. У 2024 році проєкти з редизайну стартували КОМІНБАНК та Банк Глобус. Нове технологічне рішення обрав для дистанційного обслуговування своїх клієнтів і наш новий замовник – Банк Кредит Дніпро.
Підтримка небанківських фінансових установ
Важливим кроком стала адаптація АБС Б2 для роботи у небанківських фінансових організаціях. Нове рішення B2ng::FIN дозволяє фінансовим установам відмовитися від використання російського програмного забезпечення та перейти на сучасне програмне забезпечення.
Особливість B2ng::FIN розробки CS полягає в можливості поетапного впровадження функціоналу відповідно до потреб та поступового росту організації. Будь-який бізнес-процес з яким може зіткнутися фінансова компанія тепер чи в майбутньому з високою вірогідністю вже автоматизовано в АБС Б2. Спираючись на цей досвід, функціонал B2ng::FIN легко адаптувати відповідно до зростаючих потреб, без зайвих революційних змін в IT-інфраструктурі компанії-користувача.
Міжнародний розвиток
Стратегічні проєкти в Молдові
В рамках програми цифрової трансформації MICB4YOU компанія CS успішно завершила впровадження корпоративного сховища даних CS::BM та аналітичної системи CS::BI в Moldindconbank – одному з найбільших і системно важливих банків Республіки Молдова. Особливістю проєкту стала синхронізація запуску сховища даних з введенням в експлуатацію АБС Б2, що дозволило забезпечити безперервний доступ до аналітичних даних для більш ніж 15 департаментів банку з першого дня роботи системи. Важливо, що 75% з понад 250 впроваджених аналітичних звітів команда банку змогла розробити самостійно після навчання від фахівців CS, що свідчить про високу операційну незалежність установи в роботі з системою.
Комплексна цифрова трансформація Moldindconbank включала також модернізацію систем дистанційного обслуговування клієнтів. Зокрема, було реалізовано унікальний проєкт інтеграції мобільного банкінгу з рішенням європейського розробника систем автентифікації Wultra.
Інший значущий проєкт в 2024 році реалізовано в OTP Bank Moldova, де CS стала технологічним партнером у впровадженні системи миттєвих платежів. Проєкт включав комплексну модернізацію АБС Б2 для роботи в режимі 24/7 та інтеграцію з національною системою Central Alias Service (CAS). Розроблене рішення забезпечує проведення платежів протягом 5 секунд у цілодобовому режимі.
Продовжуючи співпрацю з FinComBank у Молдові, CS розширила функціональність систем дистанційного обслуговування банку, впровадивши зарплатний модуль iFOBS.eSalary в мобільному застосунку, що посилило можливості обслуговування банком корпоративних клієнтів.
Розширення присутності в Узбекистані
Важливим етапом розвитку на ринку Узбекистану стала реалізація проєкту в мікрофінансовій компанії Agat Credit, де B2ng::FIN у 2024 році забезпечив повну автоматизацію кредитних процесів і бек-офісних операцій: від отримання заявки на кредит до його повного погашення. Цей проєкт продовжив успішну серію впроваджень рішень CS в країні, розпочату раніше співпрацею з Капітал банком та Узум банком.
Враховуючи зміни в регуляторному середовищі Узбекистану щодо впровадження ісламського фінансування для МФО, CS розпочала роботу над адаптацією своїх рішень для підтримки ісламських фінансових продуктів. Розвиток цього напрямку відкриває для компанії стратегічні можливості виходу на нові ринки країн Центральної Азії та Близького Сходу, де ісламський банкінг є важливою частиною фінансової системи.
Соціальна відповідальність
У 2024 році CS створила власний благодійний фонд CS4UA, через який щомісячно спрямовує до 1 мільйона гривень на підтримку ЗСУ, медичних закладів та центрів для вимушених переселенців. Це стало логічним продовженням багаторічної соціальної діяльності компанії.
CS продовжує підтримувати розвиток молодих талантів. Компанія виступила партнером студентського хакатону Hack4Innovation, де команди українських вишів працювали над інноваційними рішеннями для фінансового сектору.
Створення власного благодійного фонду та успішна реалізація освітніх проєктів підтвердили статус CS не лише як технологічного лідера, але й як соціально відповідального бізнесу.
Погляд у майбутнє
Незважаючи на складні умови, компанія продовжує інвестувати в розвиток технологій та підтримку фінансового сектору.
Директор CS Дмитро Радченко:
"В умовах повномасштабної війни та одночасної трансформації банківської системи України наша роль полягає не лише у створенні технологічних рішень, але й у забезпеченні стабільності та надійності фінансового сектору. Ми пишаємося тим, що можемо в таких складних умовах підтримувати наших клієнтів у впровадженні найсучасніших фінансових технологій та сприяти інтеграції української фінансової системи у європейський простір".
(всі поля обов'язкові до заповнення)