Компанія CS реалізувала один із ключових проектів щодо модернізації АБС Б2 – забезпечення роботи системи в режимі 24/7. Термін "24/7" зрозумілий усім: цілодобова робота повний тиждень без вихідних і перерв, але що це означає для банків? Означає – доступність центральної банківської системи в режимі 24/7. Це дозволить модернізувати весь ІТ-ландшафт і технічний процес банку, запропонувати клієнтам нові сервіси відповідно до вимог сучасного ринку.
До вашої уваги – огляд можливостей, особливостей і переваг нової функціональності.
"У чому сила?" Можливості та переваги
Основна можливість розробки – миттєве перемикання операційного дня (ОД) і відсутність монопольного режиму ОД. Це забезпечує постійну доступність системи для будь-якого користувача. У тому числі під час закриття дня система доступна для читання та записування зовнішніми системами та інтерфейсами.
У результаті впровадження нової розробки з'явився спеціальний режим АБС, який дозволяє працювати одночасно у двох операційних днях: у старому (поточному ОД, який закривається) і новому (наступному ОД, який відкривається).
Рекомендований час для перемикання дати – 24:00, водночас закриття дня в СЕП здійснюється після 24:00. У системі передбачено можливість визначати час для автоматичного перемикання дати.
Переваги роботи АБС Б2 в режимі 24/7 очевидні: поточний операційний день не обмежується закінченням робочого дня банку та триває до відкриття наступного ОД або навіть одночасно з ним. Це істотно розширює часові рамки для виконання операцій у необхідному клієнту або банку операційному дні.
Крім того, клієнти звикли вимірювати час календарними, а не операційними днями. Так, якщо кредит погашено останнього дня о 23:59, то клієнт сподівається, що встиг вчасно. Однак у звичайному режимі роботи фактична дата погашення залежить від того, о котрій годині банк запустив задачу завершення дня та коли вона відпрацювала. Клієнт не може заздалегідь точно знати, чи вклався він у регламент. Режим Б2 24/7 дозволяє уникати подібних ситуацій. Будь-яка задача, запущена в старому дні, відпрацьовує в ньому. Навіть після 24:00, коли відкрито новий день, можна запустити необхідну задачу EOD в старому дні, і вона коректно відпрацює.
Режим роботи 24/7 дозволяє максимально виключити людський фактор під час перемикання дня. Безпосередня участь співробітників бек-офісу для цього вже не потрібна. Максимально зменшуються ризики, пов'язані з несвоєчасним відкриттям дня і внаслідок цього – неможливістю обслуговувати клієнтів вранці. Під час закриття дня в режимі 24/7 передбачено можливість відключення тієї чи іншої задачі завершення дня, при цьому обмежується доступ до окремої функціональності, але система в цілому доступна для роботи.
Основні принципи роботи
Безшовне закриття дня й одночасна робота у двох операційних днях передбачає відкриття нового ОД без повного закриття старого.
Закриття старого та відкриття нового ОД здійснюється в АБС Б2 за допомогою операцій, які виконуються на формі налаштувань операційного дня. Це нові операції, які доступні тільки для режиму 24/7:
• дозволяється робота в новому ОД, якщо відкрито старий ОД;
• перевіряється можливість повного (остаточного) закриття старого ОД;
• забороняється робота в старому ОД, якщо відкрито новий ОД.
Старий ОД закривається, якщо задачі завершення дня (перед і під час закриття) відпрацювали без помилок. Для коректного закриття операційного дня виконується комплекс спеціальних перевірок. Наприклад, перевіряються різні проводки та дати, які враховуються під час виконання цих проводок, наявність всіляких вхідних/вихідних файлів, повідомлень, квитанцій та їх статуси, фіксація курсів, транзакції, наявність контрагентів, заблокованих системою фінансового моніторингу, та багато іншого. Взагалі виконується близько 100 перевірок, за допомогою яких визначається можливість закриття операційного дня.
Технічні особливості
Особливості роботи в новому режимі "Закриття дня 24/7":
• Режим роботи 24/7 вмикається за допомогою спеціальних налаштувань департаментом розробки компанії CS.
• У режимі роботи 24/7 день відкривається миттєво.
• Робота в режимі 24/7 здійснюється за повної відсутності монопольного режиму.
• Під час закриття дня в режимі 24/7 можлива одночасна робота користувача в старому і новому операційному дні (регулюється правами).
• У разі одночасної роботи у двох ОД у системі контролюється рух коштів по рахунку в наступному дні. Списання та виконання проводки в день X неможливо, якщо в наступному дні X+1 кошти використано. Водночас якщо в наступному дні X+1 на рахунок надійшли кошти, то вони доступні для списання тільки в цьому дні.
• Кожна призначена для користувача сесія працює тільки в одному операційному дні, який визначається в момент підключення (створення) сесії. У поточній реалізації підключення нових сесій виконується в день відкриття нового ОД. Операційний день, в якому працює сесія, не змінюється, при цьому сесія або відпрацьовує повністю, або відключається, але ніколи самостійно не перемикається в інший операційний день. Примусове перемикання сесії для роботи в іншому операційному дні виконується штатно за допомогою відповідної операції та за наявності необхідних прав.
• У режимі роботи 24/7 відсутнє додаткове навантаження на базу даних і не потрібні додаткові серверні потужності.
• У режимі роботи 24/7 система доступна під час архівації даних (на відміну від роботи у звичайному режимі).
Для надання більш детальної інформації та придбання функціональності звертайтеся до клієнтського відділу компанії CS: [email protected].
(all fields are required)
We will be in touch shortly to continue the conversation.
Thank you for your interest!