iFOBS та інші фронт-офісні системи

08 бер 2023

[iFOBS та інші фронт-офісні системи]

Цього року ми всі відчули, наскільки життєво необхідними є сервіси дистанційного банківського обслуговування: отримати та перерахувати гроші близьким, задонатити на армію, сплатити рахунки чи податки – допомогти, підтримати, вистояти… Тому весь рік ми розвивали і продовжуємо розвивати наші фронт-офісні системи та впроваджувати в банках України нові онлайн-сервіси для клієнтів.


Інтернет банкінг iFOBS

Підтримка стандарту ISO 20022

Насамперед, хочеться згадати доопрацювання, пов'язані з переходом на новий стандарт платежів ISO 20022:

  • Відповідно до вимог нового формату платежів pain.001 ми розширили поля для введення номера документа (до 35 символів), найменування платника та одержувача (до 140), ідентифікаційного коду/ЄДРПОУ (до 35), призначення платежу (до 420) – на всіх формах платіжних документів у національній валюті, в тому числі для регулярних платежів, документів інформаційного дебету, довідників, друкованих форм, форматів імпорту-експорту.
  • Протестували роботу модуля iFOBS.AutoClient\OCI при ввімкненому режимі ISO 20022.
  • Реалізували механізм синхронізації інформації про платіжне повідомлення pacs.008 («Кредитовий переказ коштів клієнта на рівні агентів») з АБС Б2 до iFOBS: параметри дебітора, кредитора, ініціатора платежу, фактичного платника, фактичного одержувача та реквізити призначення платежу. Тепер працюємо над відображенням клієнтові в iFOBS платіжної інструкції, побудованої на основі даних з АБС Б2. Функціональність буде реалізована у web-, win- та mobile-клієнтах як додаткова опція на формі перегляду документа в нац. валюті.
  • У планах також побудова виписки у форматі camt.053 на боці клієнт-банку.

Оновлення протоколів BankID НБУ

Щодо сервісу віддаленої ідентифікації BankID. Протягом року НБУ чотири (!) рази оновлював специфікацію протоколу («Специфікація взаємодії абонентського вузла з центральним вузлом Системи BankID НБУ»). І відповідно до цих вимог ми впроваджували необхідні зміни у модулі iFOBS.BankID для всіх банків, які використовують наше рішення: Укрексімбанку, ОТП Банку, Банку Львів, Мотор-Банку, Кристалбанку, PINBank.

Всі доопрацювання виконані якісно та вчасно, і на сьогодні всі наші замовники отримали оновлення та працюють з актуальною версією протоколу BankID НБУ.

Нова версія web-клієнта

Продовжуємо переводити наших замовників на нову web-версію iFOBS для корпоративних клієнтів. Додаток розроблений на нових технологіях і має цілу низку переваг порівняно зі старою версією:

  • принципово новий дизайн, що дозволяє клієнтові самостійно налаштовувати віджети рахунків і документів на головній сторінці та швидко переходити до основних операцій;
  • нові можливості для виписки: більше форматів експорту, можливість формування за конкретним кореспондентом, відправки на e-mail, додатково – асинхронний режим побудови виписок з великим обсягом даних;
  • розширений базовий набір форматів імпорту та експорту документів;
  • удосконалений механізм підписання, масовий підпис платежів, підписання від імені іншого користувача та багато іншого.

Нову web-версію вже обрали Кредобанк, Банк Львів, Банк Авангард, iBOX Bank, PINBank, і цей список постійно поповнюється.

Віддалена реєстрація клієнтів

Продовжуємо розробляти рішення для віддаленої реєстрації клієнтів, яка стає ще більш актуальною за умов воєнного часу. Так, для фізичних осіб, які вже є клієнтами банку, реалізували можливість зареєструватися в системі iFOBS за номером депозитної або кредитної угоди (Банк Авангард) на додачу до існуючої можливості реєстрації за номером банківської картки (Банк Львів) або за номером поточного рахунку.

Для нових клієнтів – фізичних осіб реалізували у Банку Авангард процес віддаленої ідентифікації, що включає в себе реєстрацію через мобільний додаток, можливість завантаження або  отримання документів клієнта з Дії, виконання всіх необхідних перевірок і у підсумку – відкриття рахунків та підключення до системи.  

Наразі працюємо над схемами реєстрації юридичних осіб, зокрема ФОПів. Маємо для цього всі необхідні інструменти:

  • інтернет- та мобільний банкінг для організації кабінету клієнта, де він зможе подати заявку на реєстрацію, отримати і підписати необхідні документи;
  • модуль роботи з КЕП для авторизації та підписання документів;
  • модулі взаємодії з сервісами Дія та Дія.Підпис;
  • модулі-конектори до зовнішніх джерел інформації про клієнта;
  • сервіси до АБС Б2 і карткової системи для формування анкети фінмоніторингу, відкриття рахунків і карток;
  • сервіси до сторонніх рішень відеоверифікації;
  • модуль AnyService для створення онлайн-заявок, анкет, опитувальників тощо;
  • модуль DocUpload для завантаження і двостороннього підписання електронних документів.

Об'єднати всі компоненти процесу, виконати необхідні перевірки та в разі необхідності оперативно внести зміни до нього дозволяє інтеграційна платформа на базі CFRONT.

Вже кілька банків звернулися до нас із запитом щодо автоматизації процесу віддаленої реєстрації клієнтів, і ми активно працюємо над цим напрямком. 

Картковий напрямок

Банківська платіжна картка стає ще більш затребуваним платіжним засобом як в межах країни, так і за кордоном. Дедалі більше наших замовників впроваджують картковий модуль для своїх клієнтів – фізичних осіб (Банк Портал), юридичних осіб (PINBank), малого та середнього бізнесу (Мотор-Банк), надаючи клієнтам можливість керувати картками як в інтернет-банкінгу iFOBS, так і в мобільному банкінгу iFOBS.Mobile.

Список доступних операцій з картками доповнюється ще кількома цікавими сервісами: 

  • можливість переглянути CVV-код платіжної картки у мобільному додатку (Банк Львів);
  • можливість запитати CVV-код у web-клієнті (Sense Bank).

Клієнти цих банків отримали можливість користуватися новими картками для оплати в інтернеті одразу після їх випуску, не відвідуючи відділення банку.

  • 3DS Authentication (Кристал Банк) – клієнти банку отримали можливість підтверджувати платежі в інтернеті, використовуючи біометричну авторизацію в додатку iFOBS.

Інші сервіси

Хотілося б згадати ще декілька наших банків, які цього року запустили нові послуги для своїх клієнтів.

МТБ Банк удосконалив свій мобільний банкінг для корпоративних клієнтів, запровадив багато цікавих фішок і запустив кілька нових сервісів, наприклад, онлайн-замовлення депозитів, відображення факсимільної печатки банку на виписці, масове підписання документів.

Мотор-Банк впровадив сервіси дистанційного керування депозитами та кредитами для клієнтів сегменту МСБ, модуль iFOBS.Facsimile для корпоративних та приватних клієнтів у web-версії iFOBS та мобільному банкінгу.  

Банк інвестицій та заощаджень запустив мобільний банкінг для корпоративних клієнтів, а також впровадив модуль iFOBS.MultiKeys, який дозволяє клієнтам працювати в системі iFOBS із зовнішніми ключами АЦСК (наприклад, ключами податкової).

Модуль iFOBS.PushMessages, який вирішує питання з доставкою SMS-кодів, замовили для своїх клієнтів Укрексімбанк та Банк Львів. Тепер коди підтвердження та інша важлива інформація від банку буде надходити клієнтам більш надійним каналом.

ОТП Банк працює над запуском одразу декількох цікавих проектів для корпоративних клієнтів, серед яких електронні контракти, централізація валютних операцій (інтеграція з торговою платформою Baxter) та новий дизайн системи OTPay Mobile.

До речі, до питання оновлення дизайну цього року підійшли одразу кілька банків, і, сподіваємося, незабаром вони порадують своїх клієнтів сучасними та зручними оновленими версіями.

Редизайн усіх продуктів iFOBS під новий брендбук Sense Bank

Окремо хотілося б виділити проект із редизайну iFOBS для Sense Bank.

Як відомо, Альфа-Банк від 1 грудня офіційно завершив процедуру зміни назви бренду банку на Sense Bank. У зв'язку з ребрендингом наша компанія спільно з банком здійснила великий проект з редизайну всіх програмних продуктів iFOBS під новий брендбук Sense Bank.

До речі, Sense Bank використовує версію інтернет-банкінгу iFOBS для корпоративних клієнтів, яка базується на мікросервісній архітектурі та хмарному зберіганні ключів iFOBS.iSignCloud. 

Інтеграційна платформа CFRONT

Також було багато цікавих реалізацій на базі інтеграційної платформи CFRONT. 

Кредитування

Для банку Глобус (Україна) реалізовано:

  • новий онлайн-процес для оформлення кредитів на товари в інтернет-магазинах, що надало клієнтам можливість оформити кредит на покупку товару, не приходячи до магазину;
  • універсальну схему для відкриття рахунків у мобільному додатку або прив'язки віртуальної картки до існуючого рахунку;
  • прийом та обробку заявок на зміну суми карткового ліміту з мобільного додатку;
  • відкриття карток за програмою єПідтримка (віртуальних або прив'язка передперсоніфікованих) з мобільного додатку.

Продовжуємо працювати над проектом автоматизації кредитування для нового банку в Молдові – реалізовано процес для юридичних осіб, який включає в себе пошук інформації про позичальника у АБС Б2 та зовнішніх джерелах, передачу даних верифікаторам для прийняття рішення щодо видачі кредиту, генерацію друкованих форм документів тощо. Проект досить складний та цікавий через велику кількість інтеграцій зі сторонніми рішеннями. Після запуску системи у продуктив ми поінформуємо вас більш детально про цей проект.

Онлайн-реєстрація

В окремий напрямок виділилася онлайн-реєстрація клієнтів з побудовою процесу за базі інтеграційної платформи CFRONT. Маємо успішний проект з онлайн-реєстрації клієнтів – фізичних осіб у Банку Авангард, про що ми згадували вище (див. «Віддалена реєстрація клієнтів»). Наразі маємо кілька запитів на автоматизацію онлайн-реєстрації юридичних осіб і зокрема ФОПів.

Платформа для роботи з постачальниками послуг (UPBS)

Цікавим виявився також проект побудови нової версії системи UPBS на платформі CFRONT.

Нагадаємо, що UPBS – це універсальна система прийому та обробки комунальних платежів та оплати послуг провайдерів від клієнтів банку, ядро системи становить інтеграційний гейт, що здійснює взаємодію з онлайн-сервісами провайдерів та інформаційними системами банку. 

Нещодавно було розроблено нову архітектуру системи, яка базується на платформі CFRONT і має такі переваги:

  • можливість повної діагностики бізнес-процесу та оперативного внесення змін;
  • EMAIL-інформування у разі помилок/збоїв; 
  • вдосконалення системи адміністрування, швидкості реагування, якості сапорту;
  • більш гнучке налаштування комісій і тарифів;
  • автоматичне відправлення реєстрів до АБС.

Наразі оновлена версія UPBS успішно працює на продуктивному середовищі PINBank-у, і ми рекомендуємо всім нашим замовникам поступово перейти на нову версію. 

iB2 та SyncGate

МТБ Банк продовжує нарощувати інтеграцію системи Єдиного рахунку iB2 в АБС Б2 з картковою системою Way4. Одночасно з цим в банку система iB2 також працює з системою емісії карт IS-Card та процесингом ПУМБ, отже забезпечує автоматизацію ведення та обслуговування карткових рахунків одночасно у декількох карткових системах.

Банк Львів запровадив в 2022 році модуль SyncGate, який відповідає за отримання advice-повідомлень від карткового процесингу та їх обробку. Цього разу біло запроваджено отримання advice-повідомлень від процесингу ПУБМ, і це вже третій процесинг (після УПЦ та SmartVista), advice-повідомлення від яких можуть оброблятися в банківській системі, що прискорює отримання інформації про рух коштів на карткових рахунках.

VISA B2B

Інтеграція АБС Б2 з сервісами системи VISA B2B Connect дозволяє клієнтам банків – юридичним особам забезпечити здійснення прискорених переказів валютних коштів на рахунки інших банків світу або отримання коштів.
Вперше в Україні цей продукт було впроваджено у 2021 році в Банку інвестицій та заощаджень, а у 2022 році почав впровадження ще один наш банк.

---
Шановні колеги, дякуємо, що прочитали наш звіт до кінця! 

Це далеко не всі цікавинки, які ми з вами зробили у цьому надскладному році. Тому не ображайтеся, якщо якісь проекти не увійшли до списку. 

Ми продовжуємо працювати для вас і ваших клієнтів, для всіх українців. Разом підтримуємо нашу фінансову систему і наближаємо Перемогу.

До нових зустрічей!
 

Підпишіться на розсилку