17 квітня компанія CS провела у Києві робочу конференцію для представників українських банків. Тема зустрічі - мобільний банкінг..
Як показує статистика, популярність мобільних пристроїв (читай - телефонів, смартфонів, планшетів ...) неухильно зростає в усьому світі. Мобільний телефон давно перетворився з простого засобу зв'язку на кишеньковий комп'ютер, який має цілу низку переваг перед комп'ютером персональним. Звичайні користувачі швидше й легше освоюють нові додатки саме на мобільних пристроях.
Ось чому сьогодні не викликає сумнівів той факт, що мобільний банкінг як канал для продажу банківських продуктів та послуг має великі перспективи. Та все ж таки в наших українських реаліях канал цей як і раніше залишається недостатньо освоєним.
Чому так відбувається, і як спільними зусиллями розробників і бізнес-команди банку підвищити віддачу від впровадження мобільного банкінгу? Як перетворити його в дійсно ефективний канал продажів? Відповіді на ці та інші питання спробували знайти учасники конференції.
З коротким оглядом ситуації на ринку мобільного банкінгу в Україні та світі виступив Дмитро Яблоновський, керівник відділу фінансових досліджень компанії GfK Ukraine.
Згідно з проведеними дослідженнями, останнім часом обсяг покупок, які українці здійснюють через інтернет за допомогою мобільного телефона, виріс майже в три рази.
За даними на кінець 2013 року, всесвітньою мережею Інтернет активно користувалися 46,2% всіх опитаних українців старше 16 років (включаючи мешканців міст та сіл). Помітними темпами зростає популярність інтернет-банкінгу: за рік кількість користувачів систем ДБО зросла більш ніж удвічі (на 66,5%). Повільно, але впевнено набирає обертів і мобільний банкінг (збільшення кількості користувачів за рік - на 22,5%).
І все ж відсоток використання цього каналу дистанційного банківського обслуговування залишається критично низьким - 0,14%.
На сьогодні з топ-50 банків України тільки 8 банків пропонують своїм клієнтам послугу мобільного банкінгу. Про це розповів спеціаліст компанії CS Олександр Погуляка в ході своєї презентації «Мобільний банкінг: Стан. Тенденції. Вигода»..
Набір пропонованих сервісів умовно можна розділити на інформаційні (перегляд залишків на рахунках і картках, депозитів і кредитів, читання повідомлень від банку, пошук банкоматів на карті) і платіжні (перекази між рахунками і картками, оплата послуг провайдерів, управління лімітами, замовлення депозитів та інших продуктів банку).
Доповідач навів у приклад декілька банків України та Росії, чий досвід цікавий по частині впровадження «модних фішок»: оплата послуг за фотографією квитанцій та чеків, грошові перекази друзям з соціальних мереж, вибір одержувача платежу із записника телефону, чат-підтримка додатка та інші сервіси.
Мобільний телефон - це найбільш клієнто-орієнтований канал, підкреслив Олександр Погуляка, тому операції, що доступні в мобільному банкінгу, повинні бути максимально простими і зрозумілими для клієнта. Клієнту незручно вводити з клавіатури телефону реквізити платежу, він хоче виконувати операції в пару дотиків. Клієнту необов'язково знати, яке технічно складне рішення стоїть за всім цим, тому що для нього це має виглядати як чаклунство, «magic», а наше завдання (розробників і банку) - забезпечити легкість і, головне, безпеку виконання операцій.
Про те, які сервіси доступні вже сьогодні в мобільному банкінгу iFOBS.Mobile від компанії CS, розповіла керівник напрямку Віра Савченко.
Додаток розроблений під смартфони та планшети на найпопулярніших мобільних платформах - iOS і Android.
Функціональність розділена на два напрямки - для фізичних і юридичних осіб. Приватним клієнтам доступні всі найбільш затребувані операції: перекази, комунальні платежі, зміна лімітів та блокування карток, підключення sms-інформування, замовлення депозитів і карток, геолокація і курси валют.
Юридичним особам у версії для смартфонів відкривається доступ до основної фінансової інформації підприємства і доступно підписання платіжних документів електронно-цифровим підписом. Версія для планшета як пристрої з великим, в порівнянні з телефоном, екраном дозволяє переглянути детальну виписку по рахунках безпосередньо на екрані пристрою, при необхідності - ввести заявку на купівлю, продаж, конверсію валюти, створити SWIFT-документ.
На даний момент вже два додатки, розроблені для DV Bank і Енергобанку, пройшли сертифікацію і розміщені на App Store і Google Play. У процесі впровадження iFOBS.Mobile - ще 7 банків.
Які сервіси будуть затребувані в найближчим часом, і якими засобами додаток захищене від злому - про це учасники конференції поговорили на круглому столі.
Підбиваючи підсумки, учасники відзначили, що на даний момент в Україні недостатньо розвинена інфраструктура для здійснення мобільних платежів, але вже в недалекому майбутньому мобільний банкінг стане таким же звичним явищем, як і банківська платіжна картка.
Фотозвіт конференції на офіційній сторінці компанії CS у Facebook.
(всі поля обов'язкові до заповнення)